Intermountains kølevogne er bygget op med en sprøjtestøbt plastundervogn hvorpå bogier med koblinger er anbragt, og en sprøjtestøbt plastvognkasse som er limet fast til undervognen. Vognene leveres med plasthjulsæt med lidt høje flanger af lidt ringere kvalitet end Micro-Trains' og kobling på bogierne. Koblingerne kobler fint med Atlas' koblinger men er mindre pålidelige når de kobler med Micro-Trains koblinger. Ældre vogne kan have koblinger som ikke kan koble automatisk.
Vognene er konstrueret så højden fra skinneoverflade til koblingsbefæstigelses-fladen på undervognen er 7,1 mm. Der er et befæstigelseshul som passer til Micro-Trains koblingstyperne #1015 og #1023. Jeg bryder jeg mig ikke om #1023 fordi koblingsfjederen trykkes samme når vognen trækkes, det kan give anledning til at vognene i et langt tog bumper frem og tilbage.
Jeg ønsker at anvende hjulsæt med små flanger og koblingstype #1015. Denne koblingstype er konstrueret til at kunne anvendes uden mellemlæg til en højde af befæstigelsesfladen på 7,1 mm over skinneoverflade, så den passer perfekt her.